Filmszemle


Rég nem írtam már filmajánlót  pedig köztudott hogy szinte minden héten megyünk moziba :D ( káros szenvedély #1) de most összegyűjtöttem a listámról azt a párat amit már láttam/láttunk a párommal, mert hogy jó hosszú listám van máris pedig még csak február van :D



Les Miserables / Nyomorultak: Victor Hugo klasszikus regényéhez ugyan még nem volt szerencsém, de egy régebbi megfilmesített változatot láttam anno kis kamaszként, persze akkor még nem igazán értettem az egészet, de az pontosan tudom, hogy ugyanúgy megkönnyeztem, ahogy a 2012-es változatot.
>Történet és előzetes<

Engem lenyűgözött, a páromat már valószínűleg nem annyira :) ez persze érthető a mű önmagában nem éppen könnyű hollywoodi dráma, és mindezt még tetézi hogy a karakterek összes megnyilvánulása dalban történik (szerintem az én páromnál leginkább ez csapta ki a biztosítékot :D ). A szereposztás nálam csillagos ötös, akiket kiemelnék, természetesen Hugh Jackman - fantasztikus, szerintem élete alakítása volt és nem mellesleg csodálatosan énekelt is, a szólói igazán megrendítőek voltak. Anne Hathaway rövid vászonra lépésében pedig a csúcsra tört, a hajvágós jelenetet egyszerűen képtelen voltam könnyek nélkül végig nézni ( borzasztó lehetett ) és aztán az I dreamed a dream -el feltette az i-re a pontot! Russel Crowe-ban kételkedtem az elején de meggyőzött, alakítása kiváló volt és az éneklés is egészen jól ment neki, remekül megoldotta a karaktert. Őszintén szólva Amanda Seyfried -től kicsit többet vártam volna, nagy kedvencem és a Mamma Mia-ban szeretettem bele, ott mintha egy kicsit többet nyújtott volna zeneileg, bár lehet csak a léc volt túl magasan ebben a filmben.
A két és fél óra számomra elrepült, nagyon vártam ezt a filmet és nem csalódtam, egészen biztosan megfogom még nézni, aki eddig még nem látta az sürgősen pótolja :) 


The Impossible / A lehetetlen: A film amit majdnem nem tudtam végig nézni... szintén előre kiszemelt volt mint ahogy ez nálam általában lenni szokott, nagyon kíváncsi voltam rá az előzetes miatt és mert valós eseményeket  dolgoz fel. A 2004-es thaiföldi cunami megrendítette az egész világot, sokat halottunk róla a tévében, újságokban, hírek jöttek- mentek, számadatokkal bombáztak minket, de ugye ami a világ másik felén van nem érinti úgy az embert mint a saját kis világa élete, ebben a filmben egy öttagú család történetét ismerjük meg akik ott voltak és akik átélték ezt a borzalmat.
>Történet és előzetes <
És hogy miért is nem néztem végig majdnem a filmet? hát kérem erre van egy egyszerű magyarázat, ugyanis aki kicsit jobban ismert tudja hogy nagyon nehezen viselem, a vér és egyéb borzalmak látványát, ha láttam egy vészhelyzet részt mindig magamon éreztem a sérüléseket... bleeeh utálom magam emiatt, de nem tudok elvonatkoztatni, kifut a testemből a vér és hányingerem támad. Így tehát elkezdődött a film és kb. 20 perc után elérkeztünk ahhoz a részhez amikor megtörténik a katasztrófa majd ezt követően látjuk mit művelt ez az emberekkel, állatokkal, épületekkel hát igazán rosszul lettem. Gyengébb idegzetűeknek ajánlom ezen részek kihagyását, ugyanis elmeséltem egy két részletet a bátyámnak aki igazán bírja az ilyesmiket és még ő is fújjolt rendesen, persze azért is érintett ez olyan rosszul engem ugyanis nem tudtam közben másra gondolni csak arra hogy jézusom-jézusom ez a valóságban is így volt, ezzel a családdal és még sok másikkal tényleg megtörténtek ezek a dolgok, és el sem tudom képzelni hogy volt ennyi akarat erejük mindezekhez és a túléléshez!
Naomi Watts a feleség szerepében szerintem nagyon is megérdemelné az Oscart, sokat dolgozott a szerepért, olvastam hogy rengeteget edzett és úszott hogy igazán jó legyen az alakítás. Ewan McGregor számomra hozta a szokásos kiváló szintet, szeretem őt ilyen érzelmesebb, drámaibb szerepekben, na és a gyerekszínészek, hát minden elismerésem az övék, nem tudom hogyan tudtak lelkileg felkészülni erre a szerepre, a legkisebbik alig lehetett 4 évesnél több és nagyon profinak tűntek mind.
Úgy gondolom nem egy könnyedén emészhető film ami a történetet illeti, de mindenképpen érdemes megnézni, és aztán hálásnak lenni az embernek a saját kis életéért és a saját kis problémáiért. 


The Silver Linings Playbook / Napos oldal: mit mondhatnék Bradley Cooper ;) nekem elég a neve egy plakáton és máris bűvkörébe zár :D nem volt ez most sem másként. Alig vártam hogy vetítsék végre kis hazánkban is a filmet, mert az előzetes már jóval előtte meggyőzött hogy ezt nekem látnom kell. Kíváncsi voltam Jennifer Lawrence -re is még nem nagyon láttam ezidáig, a tumblr kedvelt blogjaim tele vannak vele és így látatlanba is megkedveltem, láttam vele néhány interjút és nagyon aranyos, átlagos lány minden sztárallűr nélkül ( reméljük ilyen is marad :)
>Történet és előzetes<
A film története nem éppen egyszerű az elmegyógyintézetből frissen kikerült Pat visszaakarja kapni a feleségét, aki megcsalta, aki miatt elvesztette az állását és végső soron mindenét.A család sem mindennapi ám, Robert De Niro remekül hozza a kissé fura, érzelmeit magába fojtó apát és ott van még Tiffany ( Jennifer L. ) aki küzd magával, a férje meghalt, a szülei melletti kis házban él stb., Pat és ő egymásra találása elsőre talán katasztrófának ígérkezik, azonban érvényesülhet végül a két bolond egy pár mondás :) és a végére talán megtalálják a gyógyírt a problémáikra együtt. Nekem személy szerint nagyon tetszett, kicsit szokatlan volt, a család egésze néha teljesen őrültnek tűnt, és nem e világinak  de talán kívülről néha mind ilyenek vagyunk kicsit és kell valaki aki megmutatja a Napos Oldalt hogy visszataláljunk önmagunkhoz :)


Anna Karenina : Tolsztoj klasszikusa újra filmvásznon. Mint ahogyan a Nyomorultak úgy az Anna Karenina is többször megfilmesítésre került már, több féle feldolgozásban, én kivételesen még nem láttam egyet sem közülük, viszont a Keira Knigthley Annáját már úgy vártam mint a messiást :) Szintén meg kell említenem, hogy férfi társaink annyira nem rajonganak ezen műért :D a párom a mozi után megjegyezte hogy ezért sok-sok akció filmmel tartozom neki :D megkérdeztem mi volt a legrosszabb? miért nem tetszett neki? sejtettem a válaszát, és igazam is lett; ami a leginkább lesúlytotta szegénykémet az a történet képi világa volt, nem értette miért vannak színpadon, ami közben étterem, vagy éppen lóverseny helyszín, szegénykém nem tudott elvonatkoztatni :) én viszont imádom ezt a fajta megjelenési formát, nagy kedvenceim a Moulin Rogue vagy éppen a Chicago. Engem nem zavar össze, pontosan tudom mikor milyen helyen vagyunk és a rendezők a színpaddal csak még jobban szerették volna érzékeltetni hogy az akkori kor szerint az olyan nagy tekintélyű embereknek mint Anna férje is volt mennyire szem előtt volt az élete, a társadalom elítélte minden apró botlásukat, megjátszották magukat, szerepek szerint éltek ahogyan a színészek a színházban.
>Történet és előzetes <

Nem csalódtam Keira-ban számomra tökéletes Anna volt, az oroszok szerint kicsit gebe :D no hát más bajuk se legyen. A képi világ, a díszletek a ruhák... gyönyörűek voltak ( a párom szerint bénák azok az estélyik, háááát én azért nem dobnám el őket magamtól :P ) kedveltem a mellékszereplőket és mellékszálakat is, főleg a derék földműves fiút akit beleszeret a fiatal hercegnőbe Kitty-be, kettőjük története számomra éppolyan fontos a filmben mint Anna és Vronszkij grófé. Az új adaptáció szerintem tökéletesre sikerült, igaz még könyvben nem olvastam, de úgy érzem a két órás filmbe sikerült mindent megvalósítaniuk ami fontos volt ahhoz hogy megismerjük ezt a nagyszerű és tragikus szerelmi történetet. 

Gangster Squad / Gengszterosztag: Két név: Ryan Gosling és Emma Stone :)) úgy bizony, kedvenc párosom olyanok ők nekem mint anno Tom Hanks és Meg Ryan :D tökéletesek együtt és ha ők szerepelnek egy filmben akkor az csak is jó lehet. A gengszterosztagról először még valamikor tavaly tavasszal halottam és hosszú-hosszú várakozással teli hónapok teltek el mire végül láthattam de megérte várni :) A film már tavaly megérkezett volna azonban nem sokkal az első előzetesek kiadása után a gonosz amerikai szervek felülbírálták a film egyes részeit, miszerint túl brutális meg véres :/ na most komolyan???? láttam néhány részletet a feláldozhatóakból ahol mindenféle gyomor forgató dolgokat csináltak az ellenséges katonákkal, az nem volt brutál? :D ez egy gengszter film könyörgöm... na mindegy a lényeg hogy idén végre hozzánk is megérkezett a film. 
>Történet és előzetes < 
Igaz történet alapján készült, egy olyan időben játszódik ahol bizony még egészen más törvények uralkodtak, a rend őreit a zsebükben tartották, a nagy hatalmú maffiózók, ahogyan a filmben Mickey Cohen (Sean Penn), de mindig akadnak tisztességes emberek ahogyan akkor is voltak, akik nem akarták hogy a gyerekeik egy olyan világban nőjenek fel ahol a drogok és a fegyverek uralnak mindent, egy maréknyi rendőr akik háborút indítottak el. Sean Penn találó volt a szerepre, teljesen elhittem hogy ő maga a sátán :D a hangja szuper ( természetesen nem a szinkron :D ) igazán olyan mint aki whiskyt reggelizik xD Az akció jelenetek nagyon ott voltak, pedig én aztán nem szeretem túlzottan a sok bum-bum lőjjünk szét mindent típusú dolgokat, de ez tetszett. Ryan Gosling hangja :D hát az valami fenomenális, nem tudom hogy csinálta,  mint egy szépfiú akit tökön vágtak és egy oktávval magasabb lett a hangszíne :DD Minden meg van benne ami kell, szerelemi szál, akció, a jó győzedelmeskedik a gonosz felett stb. és ezt végre a párom is nagyon élvezte!!! :P 


This is 40 / 40 és annyi: avagy a Felkoppintva nem hivatalos fojtatása :) Egy vígjáték, tele humorral átszőtt valós problémával; gyereknevelés, házasság, anyagi gondok, amit akkor is át tudunk érezni ha mi magunk még nem vagyunk negyven évesek és nincs egy számítástechnika függő kamasz és egy cserfes kis kamasz lányunk. De Pete és Debbie éppen ezeket a problémákat élik meg, küzdenek a világgal és néha egymással is,   veszekednek és kibékülnek, próbálják egyensúlyban tartani az életüket.
>Történet és előzetes <
A rendező pedig mindezt igazi fekete humorral és sokszor abszurd szituációkkal tárja elénk, amiken képtelenség nem elnevetni  magunkat még akkor is ha éppen valami komoly dologról van szó. A valóságot mutatja nekünk, hiszen gyakran így vagyunk ezzel mi magunk is, nem de bár? A mellékszereplők ebben is a filmben is nagyon el lettek találva Pete lejmoló apja, Debbie sexbomba alkalmazottja Megan Fox személyében, és számomra külön öröm volt Jason Segelt és Melissa McCarthy -t is látni, imádom őket :)



Identity thief / Személyiségtolvaj: friss mozifilm élmény, konkrétan tegnap előtt láttam :D előtte olvastam néhány igen lehúzó kritikát, bár engem őszintén szólva hidegen hagyott mert az olyan kritika amiben a főszereplő testalkatának a pocskondiázása a legnagyobb rész a bejegyzésben az nekem nem kritika csak előítélet, nem kell minden filmbe sexy csontváz modell szerintem :/ nem attól lesz jó... Én kimondottan vártam hogy Melissa McCarthy-t ne csak mellékszereplőként láthassam, szerintem elég jó ő ahhoz hogy főszerepet kapjon és számomra ezt most bizonyította is.
>Történet és előzetes <

Mindemellett én nem vártam semmi extrát a filmtől, egy könnyed, nevetős 1,5 órára vágytam amit abszolút meg is kaptam, szerintem Jason Bateman és Melissa kiváló párost alakítottak együtt. Volt néhány igazán kedvenc jelenetem de nem szeretnék spoilerezni így ezt kihagyom :D engem kikapcsolt, talán kevésbé mozimániásoknak nem éri meg a jegy árát, de otthon egy kis popcornnal mindenkinek tudom ajánlani :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram-box

Rendszeres olvasók

A Blogról

Amit tudni érdemes: a blog nyomokban kreatív ötleteket, zene-film-és könyv ismertetőket, egy 24 éves lány hétköznapjait, és fotós próbálozásait tartalmazza, változó eloszátsban ;).



Amennyiben tetszik amit látsz, térj vissza bátran máskor is, ha kérdésed van, felül az ikonok között megtalálod a számodra legkézenfekvőbb elérhetőséget!