Diéta/Életmód váltás az-az a +1 projekt 2013-ra


Így igaz a cím nem hazudik, eljött az idő, az év első bejegyzésében még nem szerettem volna elhamarkodottan leírni a dolgok állását, de most úgy érzem elérkezett az idő. 2013 az én évem lesz, tudom! és hogy miben különbözik az eddigiektől ez az év? semmiben, napok jönnek és mennek de tudom, hogy ha akarok valamit véghez tudom vinni, egyszerű megérzés, intuíció és így volt ez az életmód váltással is, még nem vagyok ott ahol lenni szeretnék, de nagyon jó irányba haladok és ha érdekel titeket ha nem :D megosztom itt az ezzel kapcsolatos információkat, örömömet és szenvedéseimet :) 


Először is leszögezném még mielőtt bárki belendülne hogy majd jól megírja nekem mi a tuti :D hogy a diétám abszolút személyre szabott, az értékeket az életmódomnak megfelelően állítottam be, és igen nem vagyok tökéletes és nem eszem csak zabkásást zabkásával így kérném mellőzni a ha tegnap ettél egy kocka csokit akkor már dobhatod is ki a diétádat a kukába kezdetű megjegyzéseket, rengeteg fórumot olvasok, több számomra hozzáértő ember véleményét is kikértem (személyi edző stb.) és úgy gondolom mindenkinek magának kell eldöntenie hol a határ diéta és diéta között is. Persze hasznos információkat, recepteket bármikor szívesen várok :)

Most hogy ezt azért tisztáztuk ;) lássuk is hogyan is kezdtem neki mindennek. Elsősorban amit fontosnak tartottam, hogy a testem megsanyargatása nélkül, egészségesen és ami még fontos lassan! fogyjak le. Fiatalon próbáltam én is hülye diétákat, akkor is tudtam, hogy nincs értelmük, mert csak jo-jo effektust váltanak ki, na de hát na, ezen is át kellett esni, most már bölcsebb vagyok :P Google barátunk és néhány személyes kedvenc blogom segítségével utána olvastam néhány alapfogalomnak amire szükségem volt, így például hogy tisztában legyek a fehérje, szénhidrát és zsír szerepeivel, kalória számolással stb. Ezek után igyekeztem a legegyszerűbb és számomra legmegfelelőbb módszert megkeresni.
Ez már nehezebb feladat volt, aki kicsit is ismer tudja rólam, hogy notórius édesség fogyasztó vagyok, szeretek étterembe/gyorsétterembe járni, kevesebb zöldséget eszem mint szeretnék (sajna bármennyire is kívánom néhány zöldség ízétől szó szerint rosszul vagyok :/ ) és még folytathatnám. De elhatároztam magam, és most az egyszer éreztem is hogy komolyan. Nagy segítségemre volt/van egy bizonyos oldal a Kalóriabázis, ahol három egyszerű lépésben beállíthatjuk a kitűzött célunkat:

1. Optimális testsúly kiszámítása:
Én 170 cm vagyok 67 kg volt a kezdő súlyom, az optimális testsúly tartományom 54-69 kg közé esik.

2.Szervezetem kalória szükséglete:
Testsúly 67 kg - Ülő életmód mellett, Alapjárat 1803 kcal 

3. Cél beállítása:
Cél testsúly: 57 kg
Módszer: Heti fogyás
Heti hány kg? : 0,4-0,5 kg
Napi kcal keretem (kezdetben) : 1351 kcal

Ezzel a pár adattal készen is volt a kiindulási alap, ezenkívül a főoldalon megtalálom a pontos felbontást is, napi hány g fehérje, szénhidrát és zsír kerülhet az étlapra :D feljegyezhetem mit ettem, a bázison több mint 6000 étel adatai vannak fent, de persze mi magunk is ajánlhatunk a rendszerbe új ételt vagy akár receptet is, így szinte semmire sincs gondunk, a honlap pontosan kiszámítja miből mennyit ettünk már és mennyire van még keretünk aznap. Megadhatjuk a paramétereinket cm-ben is így követhetjük a körvonalaink változását is. Az alap kalória égetés mellett pedig sport tevékenységeket is vezethetjük akár legyen az kardio, egy kis séta vagy akár sex :D igen még az is benne van az adatbázisban. Nap végén pedig kérhetünk értékelést is, mondjuk egy kis fej simi helyett :D

Azóta pedig minden nap lelkesen írogatom a rendszerbe az ételeket, jegyzem miben mennyi a tápérték és persze milyen eloszlásban, és figyelek mi az amivel vigyáznom kell. és higgyétek el ha nekem megy bárkinek megy, azelőtt engem nem érdekelt soha hogy miben hány kcal van, hogy mennyire zsíros és stb. és most, már két hét elteltével is sok mindent nem is kell megnéznem mert a típustól függően tudom körül-belül hogy mi mennyi és hogy az nekem belefér-e vagy sem.
Amiket cseréltem:
fehér liszt -> tönkölybúza
napraforgó olaj -> jelenleg olíva olaj
fehér kenyér, pékárú (ezzel kevésbé volt probléma, eddig se voltam nagy kenyér fogyasztó) -> abonett és ceres vollkorn magkeveréses toast
2,8-as tej -> 1,5 tej
édesség, nasi: müzliszelet, alma, ( gyümölcsök nagy része még kizárva a magas cukortartalom miatt) kölesgolyó ha ropogtatnék, és igen néha egy kocka csoki vagy egy szaloncukor ( nem szeretnék túlzott elvonási tüneteket produkálni :D )
üdítők, gyümölcslevek -> víz (sok vííííz, ezzel mindig problémáim voltak) és zöld tea, ritkábban gyümölcs tea
sok saláta és zöldségek, csirkemellsonka, alacsonyabb zsírtartalmú tejtermékek stb.
A kristálycukor cseréje még hátra van, ennek jobban utána olvastam ugyanis már manapság nem tudni mi a jó mi nem, de ebben is úgy hiszem mindenki maga dönt nála hol az a határ, mennyire kompromisszum képes, én úgy döntöttem, kisebb dolgokhoz folyékony édesítőt használok majd, sütéshez pedig, nyírfacukrot vagy mézet adok. 

Ami fontos napi 4-5 étkezés, 3 óránként, ezt néha nehezebb betartanom főként akkor ha későn kelek fel, amikor is mondjuk már a tízórainál kéne járnom :D de igyekszem, ahogy mindennel.

Az eddigi tapasztalatok:  nem fogok hazudni, a kísértést egy adott időben nagyon nehéz megállni, elmenni a boltban hatezer finomság mellett amikért majd megveszek, de aztán arra gondolok, hogy megeszem egy csokit kb. 3 perc alatt és ennyi az az idő amíg az örömet okoz és mennyi míg ledolgozom? Eddig ha ellen álltam ennek a hangnak mindig az jutott eszembe hogy haza megyek a boltból és azon fogok magamban hisztizni miért nem vettem meg azt a csokit és kívánni fogom, de tudjátok mi van, nem igaz! Amíg ott vagyok abban a pillanatban igen, kívánom és mi egyéb de aztán kilépünk a boltból, hazajövünk és rájövök nem is hiányzik és az élet megy nélküle is tovább. Persze nem mindig ilyen könnyű ez a harc, hiszen Balázs és a család többi tagja is ugyebár nem diétázik így akadnak nehéz pillanatok de kihívásnak tekintem és minden egyes kihívás legyőzése után erősebbnek érzem magam és persze büszke is vagyok picit :)
Viszont jobban érzem magam, energikusabbnak, jó hogy végre nem csak napi egyszer-kétszer étkezem, több energiám van és "pocak" is jobban van :D Ami az odafigyelést, kalória limitet és számolást illeti, meg voltam róla győzödve hogy nekem ez abszolút nem fog menni és elbukom hamar, de eddig még ha jól emlékszem csak egyszer léptem túl a keretemet kb. 200 kcal -val. Nem éhezem sőt jól lakottabb vagyok mint eddig szinte bármikor :)
A fehérje pótlással akadnak gondjaim, ugyebár erre nagy szükségem lenne, hogy a súlyvesztésnél, ne izmot csak zsírt veszítsek, de nem olyan egyszerű úgy fehérjét bevinni, hogy azzal nem viszek be egyenesen arányosan zsírt és szénhidrátot. Erre használják ugye a diétázok és persze a testépítők, fitness versenyzők a protein turmixot. Ezt én is szerettem volna beszerezni, lassú felszívódásút, amivel az esti étkezést váltottam volna ki, és éjszaka pedig lett volna ideje szépen felszívódni, találtam is megfelelőt, azonban a jelenlegi keretembe nem fér bele az ára, bóvlit meg természetesen nem vásárolok, ebben az esetben ez szerintem érthető. 

No de most már biztosan mindenki kellően halálra unta magát :D így aki még ébren van az tekintse meg az elért eredményeket. Fentebb láthattátok, hogy abszolút nem drasztikus súlycsökkenést várok el hetente, a limitet is úgy állítottam be, hogy heti max 0,5 kg -ot szeretnék fogyni, egyrészt hogy ne kelljen koplalnom, másrészt, hogy legyen időm megszokni az új napirendem, harmadrészt, hogy a bőröm se bosszúlja meg a fogyást.

Tehát a kezdősúlyom január elején 67 kg van volt, a diétát január 4.-én kezdtem el pénteken,
1. hét után: 65,5 kg (-1,5 kg )
2. hét után: 65 kg (-0,5 kg )

Itt tartunk most, ezt reggel 7 óra körül mértem, és nagyon boldog voltam, azt nem is említve az első hét után milyen vidáman pattantam le a mérlegről :))) és folytatom töretlenül, hiszen már csak 1 vizsga van hátra a vizsgaidőszakból és utána kezdődhet csak az aktív edzés, most még jelenleg csak a szokáso heti 2 intenzív Zumba van Krisztivel, mellé fogok becsúsztatni itthon Zumba toningot (súlyzos zumba) dvd-ről, plusz minden nap 20-25 perces Jillian Michaels edzést reggel vagy este, aztán meglátjuk ennyi mit tesz :)

Bejegyzések ezzel kapcsolatban továbbra is lesznek, oldalt a menüben hamarosan nyitok neki új fülecskét is, egyrészt, hogy támogassam ezzel magamat, másrészt pedig hátha segítenek ezek a bejegyzések valaki másnak is, tapasztalatok, az elért eredmények egészen biztos itt lesznek, és később talán kipróbált receptek, ételek amiket én is szívesen fogyasztok.

Amennyiben lenne kérdés óhaj-sóhaj, hozzáfűznivaló alább megírhatjátok :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram-box

Rendszeres olvasók

A Blogról

Amit tudni érdemes: a blog nyomokban kreatív ötleteket, zene-film-és könyv ismertetőket, egy 24 éves lány hétköznapjait, és fotós próbálozásait tartalmazza, változó eloszátsban ;).



Amennyiben tetszik amit látsz, térj vissza bátran máskor is, ha kérdésed van, felül az ikonok között megtalálod a számodra legkézenfekvőbb elérhetőséget!