Emily Giffin - Szerelem kölcsönbe könyv / film

Ezer éve hogy könyvajánlót hoztam utoljára, de valahogy nyáron kevesebbet olvastam és csak most, hogy beköszöntött a hűvösebb idő kezdtem bekuckózni az olvasmányokkal a meleg szobába. De ugyebár jobb később mint soha... Ma egy romantikus regényt hoztam, amiből tavaly már mozifilm is készült és most hogy a elolvastam a könyvet is két legyet ütök egy csapásra :)

A könyvhöz a film után nagy reményeket fűztem, ugyanis a mozi elég jóra sikerült szerintem. Az alaptörténet elég hihető volt, a karakterek és a színészek nagyszerűen passzoltak és megvoltak a szükséges csavarok is amitől nem lett lapos a hollywoodi romantika. De lássuk akkor a könyvet:

Kiadó: I.P.C. KÖNYVEK KFT
Oldalak száma:
472
Borító:
KARTONÁLT
Súly:
300 gr
ISBN:
9789636353988
Nyelv:
MAGYAR
Kiadás éve:
2011


Fülszöveg: ,,Rachel tehetséges, fiatal ügyvédnő, New York egyik legjobb jogi cégénél dolgozik. Karrierje sikeres, de szerelmi élete nem alakul valami rózsásan: közeledik a harmadik X-hez, de még mindig szingli. Korábbi nagy szerelme, Dex éppen arra készül, hogy elvegye a legjobb barátnőjét, Darcyt. Rachel megbízható barát, sosem ártott másoknak, így esze ágában sincs keresztbe tenni a házasulandó párnak, azonban amikor harmincadik születésnapján egy kicsit többet iszik a kelleténél, bevallja Dexnek, mit érez iránta. Döbbenten állapítják meg, hogy a férfi is szereti őt. Közeledik az esküvő napja, és Rachel egyre erősebben érzi, választania kell, el kell döntenie, hogy a lelkiismeretére hallgat, vagy inkább a szívére. Megérti, hogy a jó és a rossz között sok esetben nincs világos határvonal, és az embernek időnként mindent kockára kell tennie azért, hogy önmaga lehessen."

Első ízben az utolsó mondatra hívnám fel a figyelmet a fülszövegből, ugyanis ez leírja az egész könyvet és milyen találó egy mondatba belert. Ellenben a regényben ez már nem sikerült ilyen jól, számomra kissé... mit is mondhatnék unalmas lett, főleg a végére, a rengeteg elmélkedés, és hogy az olvasó már az első 30 oldal után felismeri Darcy iszonyatosan, bosszantó és önző természetét, a főszereplő Rachel pedig csak rágja és rágja magát hogy talán mégsem így van és benne van a hiba és ennek így kell lennie stb. Ezzel szemben a cselekmény egyes részein határozottan átsiklik az író, néhol úgy éreztem az üres járatokat tölti ki még több felesleges Rachel síránkozással, ez számomra egy negatívum volt. A másik észrevételem amit inkább semlegesnek jegyeznék, mivel én előbb láttam a filmet mint hogy olvastam volna a történetet, az az hogy a könyvből hiányzott a barát Ethan karaktere, a vége felé oda biggyesztették de egyébként mondhatni lényegtelen szereplő volt. Míg a filmben kiemelt szerepet kapott és sokkal jobb is lett tőle az egész. Adott egy kis színt egy kis humort a cselekményhez, ezt hiányoltam az olvasmányban.

Összességében olvasható volt a regény, talán újra meg újra nem tenném, de találtam benne olyan részeket amivel igenis tudtam azonosulni és ezért végeredményben mégis a pozitív oldalra billen jobban a képzeletbeli mérlegem :)
  
Értékelés:  


Megvásárolható:


Végezetül ha valaki még esetleg nem látta volna a filmet, nézze meg, könnyed szórakozásnak megfelel :)




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram-box

Rendszeres olvasók

A Blogról

Amit tudni érdemes: a blog nyomokban kreatív ötleteket, zene-film-és könyv ismertetőket, egy 24 éves lány hétköznapjait, és fotós próbálozásait tartalmazza, változó eloszátsban ;).



Amennyiben tetszik amit látsz, térj vissza bátran máskor is, ha kérdésed van, felül az ikonok között megtalálod a számodra legkézenfekvőbb elérhetőséget!